The Battle of New Orleans
시즌 1, 에피소드 21: Klaus and Elijah enact a plan to collect the sacred stones needed by Genevieve in order to forever change the fates of Hayley and the werewolf community. Realizing that Klaus’ plan will lead to the extermination of all French Quarter vampires, Marcel rallies an army determined to take down the Mikaelsons and regain control of the city. Davina warns Josh to leave town as she is forced to make a fateful decision that will turn the tide of war. Meanwhile, Francesca threatens Cami, who attempts to decipher a code that results in a surprising revelation among the city’s factions.