The Bear and the Bow
S5, E6: In a Camelot flashback, a chance encounter with Merlin, David, Hook and Belle gives Merida new hope in her quest to save her brothers from the usurping clans of DunBroch. Unwilling to leave anything up to fate, Merida brings Belle along on a dangerous journey that culminates with an invaluable lesson in bravery. In Storybrooke, Regina, Mary Margaret and David discover the spell that would allow one of Merlin's chosen to communicate with him, but when Arthur fails to reach the missing sorcerer the heroes grow suspicious.