The Beast Forever
S1, E1: While searching for her mother, Dorothy Gale (Adria Arjona) is swept up into the eye of a tornado and transported to a mystical world where an all-powerful ruler (Vincent D'Onofrio) governs over one kingdom, has outlawed magic and faces not only the wrath of a growing cauldron of witches but a looming disaster brought on by a mythical force. While on her path to find her way home, Dorothy comes upon a wounded soldier (Oliver Jackson-Cohen) with amnesia and a young man (Gerran Howell) attempting to free his best friend (Jordan Loughran) from a mysterious woman (guest star Fiona Shaw). Meanwhile in Emerald City, Glinda (Joely Richardson) and West (Ana Ularu) come together to say farewell to their fallen sister (guest star Florence Kasumba). Elsewhere, the Wizard sends Eammon (Mido Hamada) on a mission to discover what fell from the sky and disturbed the Land of Oz. Part 1 of 2.