The New Adventures of Superman The Chimp Who Made It Big/The Deadly Icebergs
S1, E4: The fusion of irradiated pieces of space debris fatefully changes a chimpanzee. / Saboteurs have rigged gigantic icebergs with explosives to rob a luxury liner.