The Cries of the Trees
S1, E1: In a time of severe drought on Endor, the evil witch Morag captures and curses Izrina, queen of the Wisties; now, as Izrina and her fellow Wisties fly, everything they touch bursts into flame, including the Ewoks' sacred Soul Trees.