The Curse of the Bayou
S1, E4: In 1915 in Louisiana, local hoodoo practitioner and healer Aunt Julia Brown was enraged at the loggers cutting down her swamp, so she invoked a curse on the people and the land. On the day of her death a deadly hurricane swept through the bayou destroying 3 towns and killing most of the people living in it. A century later, locals still blame all of the hardships in Louisiana on her curse.