The Drifter
S1, E5: Frustrated by their inability to find willing (and capable) samurai, Kambei's group stops at a teashop to recharge. There, they are told of a wandering, moneyless man who chops wood with his sword to pay for meals. As they soon learn, that is only the start of this nomad's peculiar, rice-loving, philosophizing ways. But his uniqueness could prove invaluable.