Spider-Man and His Amazing Friends The Fantastic Mr. Frump
S1, E3: Mr. Frump, a downtrodden, homeless man, gets ahold of an ancient amulet that Dr. Doom had hoped to use to gain control of the world. As Frump is realizing the amulet's powers (and making many new friends as a result), Dr. Doom plots to trick Frump into handing over the amulet.