The Foundling
S1, E16: After Superman (DEAN CAIN) learns that the small globe retrieved from his spacecraft many years ago contains all the secrets of his alien origin, a teenage burglar, Jack Miner (CHRIS DEMETRAL), sells it to Luthor (JOHN SHEA).