The Galileo Seven
S1, E16: Crash-landing on Taurus II, the seven crewmembers aboard the Shuttlecraft Galileo are unable to communicate with the Enterprise or to escape the planet's atmosphere and its hostile, giant natives. Spock's first command finds him with a restless crew as he faces the failures of logic at every turn.