The Hermit Kingdom
S1, E10: 'Basketball Diplomacy' - U.S. relations with North Korea have been strained to the breaking point by the country's disturbing nuclear-weapons threats, backed by supreme leader Kim Jong-un's anti-American rhetoric. Fortunately, Kim shares one of his late father's passions: American basketball. With that in mind, and through official and backdoor channels, VICE organized an unlikely, highly publicized trip to North Korea, hoping to thaw out relations through some hoops diplomacy. With NBA great Dennis Rodman and a trio of exuberant Harlem Globetrotters in tow, VICE traveled to the capital of Pyongyang for a surreal tour of the city, a basketball clinic with under-18 players, an exhibition game witnessed by Kim and 10,000 adoring fans, and--most surprising--a first-ever meeting between the baby-faced leader and an American delegation.