The Holy Lance
S1, E4: Visitors to Hofburg Palace (Vienna) can admire an extraordinary relic; a richly decorated point of a lance. The object is believed to be the point of the lance of Longinus, a Roman legionnaire who pierced the side of Jesus. It is told that, since it was stained with the blood of the Savior, the lance has gained mysterious power, making its owner invincible.