The Ice Is a Beast
S1, E6: Our ice is acting strangely. Atmospheric scientist Dr. Ella Gilbert embarks on a mission to diagnose what’s happening inside these colossal pieces of ice. From galloping glaciers in Svalbard, to exploding permafrost pingos in Siberia, to a vertical glacier stuck 650ft underground in an Italian cave.