The Iran Coup of August 1953
S1, E4: More than any other operation, the 1953 Iran Coup created a culture of covert action that would shape the CIA’s future. First, study the shifting political attitudes toward Iranian nationalism. Then, learn about the Iran operation itself (TP-AJAX). Finally, ponder who was most responsible for Mohammad Mosaddeq’s fall from power.