The Jewish Origins of Christian Faith
Сезон 1, серия 2: Before delving into the New Testament, you first must look at ancient Judaism for context about the birth of Christianity. Here, explore key stories and themes of the Old Testament (including God’s covenants with Abraham, Moses, and David, as well as Jewish eschatology) to understand the world of Jesus of Nazareth.