Maigret The Lazy Burglar, Part Two
S1, E2: Despite being demoted for losing his only lead in the bank robberies case, Maigret continues to pursue justice for Honoré Cuendet. By anticipating the robbers’ next move, Maigret wins himself the chance to confront and expose Honoré’s killers. Maigret appears to have won a double victory, but then he realizes that the heists were only a part of the robbers’ larger master plan. From MASTERPIECE.