The Long Game
S1, E7: Adam discovers that life as a Time Lord’s companion isn’t as easy as it looks. The Tardis’s latest destination is in the far future, where Satellite 5 broadcasts to the entire Earth Empire. But anyone promoted to Floor 500 is never seen again, and the Doctor suspects humankind is being manipulated. Nothing escapes the eye of the sinister Editor, but just who is he working for? While the Doctor and Rose investigate Floor 500, Adam realizes the material advantages of knowing the future and is determined to cash in.