시즌 1, 에피소드 2: A T-shirt, shorts and cowboy boots clad Lorelai accompanies Rory on her first day at school, drawing disapproving stares from the other mothers and from Lorelai's own mother, Emily. Lorelai and Emily argue over money for Rory.