The Magellan Cross
S2, E1: A local priest is murdered over a long-lost ancient cross, the cross which Magellan held in his hand the day he was killed by Lapu-Lapu in the Battle of Mactan. Alex, Kai, and Ernesto must solve the priest’s murder and find the lost relic before it can land in the wrong hands.