The Magic Lantern
S1, E4: In order to scare away tax collectors sent by Eric the Greedy, Vic invents a magic lantern (from flat pieces of translucent stones painted by Ulme and mirrors that focus the sun’s light). He uses this to project “monsters” at the entrance to a cave (where the villagers have hidden all their wealth), frightening the tax collectors away.