The Magna Carta: Patching Up a Squabble
S1, E2: History buffs likely know that the Magna Carta was drafted in 1215, and that it helped establish English law as we know it. But what was actually in this document? And why was it created in the first place? Here, you’ll discover the surprisingly narrowly focused origins of a short-lived document that seemed, at the time, like a minor footnote in history.