The Medieval Rebuilding of Empires
Сезон 1, серия 6: The 8th and 9th centuries brought a reordering of empires from Europe to the Far East. First, study the reuniting of Northern Europe under the Frankish emperor, Charlemagne, and the rule of Abbasid Caliph Harun al-Rashid, who founded the great city of Baghdad. Witness the golden age of China’s Tang dynasty and the burgeoning cultures of the Silla kingdom of Korea and the Heian Empire of Japan.