The Mighty Megalosaurus
S1, E1: Earl Sinclair must choose his role in life: That of domesticated dinosaur or wilderness dinosaur. After 24 years with the Wesayso Development Corporation, Earl asks for a raise -- and instead is terminated by his angry boss, B.P. Richfield. Highly distressed, Earl returns home to discover that his wife, Fran, has laid an egg.