The Origins of Eurasian Steppe Nomadism
S1, E2: Use a “big history” perspective to understand the origin of militarized nomadism in the pastoral culture that developed on the grasslands of Eurasia beginning 7,000 years ago. Consider the paradox of nomadic empires that rarely build cities, yet still interact with the great civilizations on the periphery of the Eurasian steppe.