The Origins of Modern Archaeology
S1, E1: Begin to investigate what archaeologists actually do, the nature and scope of their work, and popular misconceptions about the field. As an introduction, trace the colorful history of archaeology from its beginnings with the ancient Babylonian king Nabonidus to archaeological luminaries of the 20th century.