The Parting of the Ways
S1, E13: Rose Tyler has faced danger and seen wonders alongside the Doctor, but now their friendship is put to the test as Earth plunges into an epic war. With the human race being slaughtered, the Doctor is forced into terrible action. Will the time-travelers ever be reunited?