The Passenger in the Oven
S4, E10: Booth and Brennan are en route to China where Brennan has been summoned to help identify pre-historic anthropological remains with Booth in tow to watch over her highly sensitive equipment. Their restful flight is disrupted when a flight attendant discovers a fully cooked human body in the plane's industrial microwave. Booth and Brennan connect online with the team back in the U.S. using Brennan's high-tech equipment, as well as odds-and-ends gadgets from the airline passengers, to send evidence back to the Jeffersonian for processing. When they identify the victim as a travel writer working on a controversial story about airline pilots, Booth and Brennan race against the clock to solve the murder before the plane lands in China and they lose their jurisdiction over the case. Meanwhile back in the states, Angela and Roxie's relationship progresses as Hodgins tries to move on.