The Pirates of Orion
S2, E1: When Spock is stricken by a disease fatal to Vulcans, the Enterprise is to meet a freighter with a load of drugs that provides the only cure, but Orion pirates attack the ship and Kirk must track down the Orions and the drug before it is too late.