The Prisoner
S1, E3: Riario discusses his defeat with Pope Sixtus, as well as a mysterious prisoner in the Vatican dungeon, whom Riario seems to trust more than anyone. Lorenzo hears news of an outbreak of demonic possessions in a nearby convent. Rome blames it on the Medici’s lack of piety and so Giuliano is sent to solve the problem. He arrives to find Leonardo already using his scientific knowledge to explore rational explanations for the outbreak. Meanwhile the search for the Medici spy intensifies.