The Professor
S1, E16: On their way to return a stolen laptop, Earl (Jason Lee) and Randy (Ethan Suplee) knock over a bus stop sign. Earl promises an elderly woman that he'll fix the sign after returning the laptop, but he is sidetracked by the computer's owner, the beautiful college professor Alex Meyers (guest star Christine Taylor, "Dodgeball: A True Underdog Story"). When Alex takes a keen interest in Earl and his list, the two begin dating, but Earl can't help but notice that he is constantly the target of bad accidents and random acts of violence. At first he chalks it up to plain old bad luck. Then Earl remembers that he has yet to fix the bus stop sign and decides that karma is punishing him for causing people to miss the bus every day. Meanwhile, Randy embraces collegiate life and begins pledging a fraternity. Nadine Velazquez also stars.