The Racist Pandemic
T1, E3: “Asian D***, you brought corona here!”, were the words two young Asian-Australian girls heard before a stranger began throwing kicks, spitting and threatening them with a knife. The global pandemic saw an exponential rise in race-fuelled attacks towards the Asian community, but the issue stems much further back than COVID-19.