Сезон 1, серия 6: Mac Gargan, a small-time crook who is down on his luck, strikes a deal with J. Jonah Jameson to eliminate Spider-Man. Gargan is taken to the lab of Dr. Farley Stillwell, where he is transformed into the supervillain Scorpion. This was inspired by the fact that scorpions are natural predators of spiders. Spider-Man meets the Scorpion in battle but is unable to elude him. However, just as Jameson orders the Scorpion to unmask Spider-Man, Gargan realizes that the publisher has turned him into a monster. He continues to mutate and starts losing more and more of his humanity. In a fury, he kidnaps Jameson.