The Thaw - River of Rage
S8, E3: Alaskans face tremendous obstacles as spring breakup is in full swing across the Arctic. In Kiwalik, Chip and Agnes Hailstone go on a hunt for needed caribou before the region thaws completely and they are unable to cross the river. In Eagle, Andy Bassich can only watch and wait as the Yukon River begins to breakup, threatening his camp.