The Uruk Vase - Vision of an Ordered World
S1, E3: In Mesopotamia, writing was developed 5,000 years ago, alongside the first narrative art, which set the stage for everything that followed in the Western art historical tradition. The registers on the Uruk Vase tell the story of civilization and reveal a hierarchical world as seen by one of the most complex societies of the era.