The World before Cyrus
S1, E3: Take a tour of the ancient world before the Persian Empire. In the centuries leading up to the Persian Empire, the Assyrians were the major international power. When the Assyrian kingdom collapsed, it left a power vacuum in the region. Watch as the stage was set for a new power to seize the imperial mantle.