There Be Monsters
S1, E6: This week's episode of Life Below Zero puts the spotlight on couples. Kate joins Andy out in the wilderness for a challenging day of collecting lumber for their homestead. After a day filled with frustrations, Andy surprises Kate with a quick getaway to celebrate her birthday. In Noorvik, Chip and Agnes are working together on a major hunt that could determine their livelihood for the coming year. They'll use the tactics of Agnes' Inupiat ancestors in hopes of getting a leg up.