Three Structural Systems for Load Bearing
S1, E3: Examine one of the most important aspects of modern building codes: the design of a house for structural load carrying. Focus on two of the three major approaches to this crucial function: bearing wall construction and heavy timber frame construction. Both have been used for thousands of years.