Tomb Raiders
S1, E4: In the Valley of the Kings, the dramatic discovery of a 3,000-year-old ring owned by Ramses III lifts the lid on an astonishing story of ancient state-sanctioned tomb robbery on an industrial scale. A nearby tomb reveals how ancient builders used clever designs to outwit would-be thieves. Meanwhile, Egyptian and U.S. authorities work to repatriate three ancient mummies for sale on the black market.