Traces of the Pharaohs of Luxor
Сезон 1, серия 3: Built on the shores of the Nile Luxor is home to the greatest monuments of the New Kingdom: the Karnak complex the Temple of Denderah and the million-year-old castle of Ramses II. New technology reveals treasures engulfed by the Nile and explains the daily life of the ancient Egyptians.