S1, E1: The Venture family visits Tijuana, Mexico, where the boys are kidnapped by the Monarch, Brock is buried alive, H.E.L.P.eR. gets a south-of-the-border makeover and Dr. Venture's kidneys are stolen. The Monarch's moving and powerful origin is also revealed.