S1, E1: DCI John Luther returns to work after a spell of leave following the traumatic arrest of the serial killer Henry Madsen. Luther's first case is investigating the murder of the parents of child genius, Alice Morgan. He quickly deduces that Alice is responsible for the deaths, but the seemingly perfect crime leaves no evidence with which to convict her.