S1, E2: Matt takes on two cases of dogs crippled by fear and instability in their lives. The first is a pack of bulldogs facing daily attacks within the home, and the second is Pax, a severely under-socialized pit mix. With the families forced to make their worlds smaller for their dogs’ safety, Matt steps in, hoping to be able to transform their lives.