S1, E1: Chance encounters for cousins Jolyon and Soames Forsyte, rival heirs to the family firm, set off a chain of events which threaten the stability of their lives and the reputation of their family. Married Jolyon reconnects with a former lover whilst eligible bachelor Soames falls for a penniless dancer. Each is faced with an impossible dilemma: do your duty or follow your heart.