S1, E1: Investigate current fears of global insect decline, revealing that bugs play critical roles in the ecosystem of nearly every environment on the planet. A look at the staggering diversity of body plans and behaviors of insects also uncovers our long history of dependence on them, and how even in some of the world’s most remote corners, this relationship may now be on the verge of collapse.