S1, E1: The new treasure map leads to discovery of a lost fortress that paints a picture of a civilization at war. A sacred altar is unearthed after 1,500 years buried in a ruined temple, revealing secrets of the legendary Maya Snake King uprising. Albert Lin travels to the most remote jungle corner of the Mayan world, where cutting-edge laser technology is helping to reveal evidence of a forgotten war.