S1, E1: When heroic, charming and handsome Sir Galavant loses his true love, the beautiful Madalena, to evil King Richard's wealth and power, he falls into a deep and drunken despair. Just as our hero hits rock bottom, Princess Isabella shows up with a quest to save her kingdom, defeat the despicable King Richard, and provide an opportunity for Galavant to reclaim Madalena. Galavant is off to become a hero again and strike a blow for true love--but first, Galavant has to fit into his old hero pants.