S1, E1: The city of Hue, South Vietnam, was the site of one of the fiercest battles of the Vietnam War. Three understrength U.S. Marine battalions, consisting of fewer than 2,500 men, attacked and soundly defeated overwhelming, entrenched enemy troops.