S1, E2: Acquitted of rape, John became a celebrity while Lorena stood trial, facing decades in prison. TV cameras recorded her ordeal as prosecutors attacked her relentlessly—a jealous shrew, a liar and thief. But though John proved a poor witness, and her lawyers demonstrated years of domestic abuse, it looked doubtful that they could prove she was legally insane the night she cut off his penis.