Venturing beyond the Appalachians
S1, E3: After the Revolutionary War, the land between the Appalachians and the Mississippi became part of the new republic. How was this territory organized? As you'll learn, it started with the Northwest Ordinance of 1787, which created a set of new rules that came into conflict with complex old realities.