The New Adventures of Flash Gordon Vultan, King of the Hawkmen
S1, E3: The Hawkmen capture Flash, Thun, Barin and Aura and fly them to King Vultan's mile-high, suspended sky city where the winged monarch announces he will marry Aura and sends Flash and his friends to slavery in his atomic furnaces.